Arlo Swartz

Vervolg historie van PrinterXpert en Arlo Swartz.

 

In 1996 zijn we met VV Holland gestart met de verkoop van Olivetti en Mita hoogvolume kopieersystemen. Onze eerste digitale kopieermachine was door ons opgebouwd uit een Kyocera FS-3500 in combinatie met een Avision scanner die rechtstreeks scande naar de printer of computer. 35 afdrukken per minuut voor 1,5 Gulden cent. Niet veel later gingen we de eerste digitale copiers verkopen van Ricoh, de Aficio 200 en de Aficio 401.

In 1997 zijn we de grafische branche gaan bedienen met A3+ dupliceersystemen van Ricoh. De Ricoh Priport VT 3500 werd door ons regelmatig bij deze doelgroep weggezet voor de bediening van hun onderkant van de markt.

In 2003 zijn we de grafische branche gaan bedienen met de eerste digitale kleurencopiers, de Ricoh Aficio Color 2003 en later de Infotec 7410. Infotec vertelde ons dat we dit model het meest verkochten in heel Europa. Dit succes werd uitgebouwd toen we de HP 9850mfp gingen verkopen. Beter bekend als de Konica Minolta BizHub 500.

Helaas stopte HP met de verkoop van dit product en begon onze relatie met de dochteronderneming van Wifac, HowGraphic genaamd. Via hen kwamen we in contact met de Jappanners van de KonicaMinolta devisie GI. Hierdoor konden we de Konica Minolta BizHub 500 gaan voeren onder de naam LD 5100 met een KonicaMinolta RIP. HP heeft ons wel na die periode de gelegenheid geboden in 2006 om volledig onafhankelijk de HP Indigo 5000 te leveren aan het Grafisch MKB. Ons eerste succes met de verkoop van deze digitale drukpersen liet niet lang op zich wachten.

Na de verkoop van VV Holland in 2008 aan Wifac heb ik vanaf 2009 nog twee jaar als commercieel directeur bij Wifac Digital geprobeerd mijn gedachtegoed voort te zetten. In 2010 hebben verschil van inzicht onze wegen doen scheiden. Met de alle opgedane kennis van VV Holland en Wifac Digital heb ik goed na kunnen denken waar verbetering mogelijk was.

In 2010 heb ik PrinterXpert opgericht.

Waar kan PrinterXpert nu echt het verschil voor u maken.

 

  • Multibranding, meerdere merken onder één dak. Restwaarde gaat gepaard met de remarketinginspanning van uw leverancier. Fabrikant A geeft niks voor een systeem afkomstig van fabrikant B. Uw vroegtijdige overstap gedurende een contractsperiode wordt hierdoor onmogelijk of kost u heel veel geld vanwege hoge afschrijving. Blijft u bij dezelfde fabrikant, ook dan is de remarketinginspanning nihil waardoor u met hetzelfde probleem kampt. PrinterXpert kent dit probleem niet.

 

  • 100% focus Grafische gebruikers. Onze configuraties zijn toegespits voor grafisch gebruik en daardoor eenvoudig te plaatsen bij relaties die willen investeren in een tweedehands product. Ook hier ligt een belangrijk restwaarde voordeel bij uw overstap gedurende de contractsperiode of inruil van uw systeem. PrinterXpert kent tevens de druk niet van opgelegde verkoopaantallen van nieuwe machines die worden bepaald binnen de gelederen van een fabrikant.

 

  • 24 uur service en ondersteuning. Daar waar de fabrikant tussen 9:00 en 17:00 service verleent gaat PrinterXpert verder. Een zelfstandige technische dienst die getraind is op de door ons geleverde systemen kan u ook vroeg in de ochtend of laat op de avond nog ondersteuning bieden, kosteloos! Service in het weekend is soms net die extra service die voor sommige relaties de doorslag heeft gegeven in hun keuze voor PrinterXpert.

 

  • Specialist in financiering. Door het sombere bankenklimaat waarbij de grafische branche helaas slecht genoteerd staat, is het prettig voor u te weten dat PrinterXpert met meerdere partijen een samenwerking heeft om uw investering toch onder te kunnen brengen. Lukt dit niet bij hen, dan is het heel prettig om te weten dat we met eigen middelen vaak toch afspraken kunnen maken om alsnog een samenwerking met elkaar te kunnen verwezelijken.

 

Offerte aanvragen